Benoeming van Drie Nieuwe Bestuursleden.

Eerste vrouwelijke voorzitter in 174 jaar.

Graag kondigen wij de benoeming van drie nieuwe bestuursleden aan. We zijn verheugd te kunnen mededelen dat Eva Mestdagh onze nieuwe voorzitter wordt, dat Christelle De Vreese de functie van penningmeester op zich neemt en daarnaast verwelkomen wij Jonatan De Jonghe als nieuw bestuurslid, verantwoordelijk voor de werkgroep Muziek. Met hun rijke ervaring en toewijding zijn we ervan overtuigd dat zij een waardevolle bijdrage zullen leveren aan onze organisatie.

Voorzitter: Eva Mestdagh
Eva Mestdagh neemt de leiding als onze nieuwe voorzitter. Eva speelt sinds haar jeugd trombone, aanvankelijk bij de Koninklijke Fanfare Vrede en Eendracht Kachtem. Door de liefde verhuisde ze naar Oost-Vlaanderen en kwam zo terecht in ons orkest. Ze is al negen jaar een toegewijd lid van onze harmonie en heeft zich de afgelopen jaren intensief ingezet achter de schermen. In haar dagelijkse leven is Eva UX Architect, een rol waarin ze haar abstracte denkvermogen en oplossingsgerichte aanpak optimaal benut. Haar vermogen om zich in de schoenen van de eindgebruiker te verplaatsen, zal ook binnen onze harmonie van grote waarde zijn. Onder haar voorzitterschap kijkt zij ernaar uit om de harmonie verder te laten bloeien, te werken aan toekomstige projecten en een goede communicatie binnen en buiten de organisatie te waarborgen.

Penningmeester: Christelle De Vreese
Christelle De Vreese neemt de verantwoordelijkheid als penningmeester op zich alsook zal ze de werkgroep Financieel aansturen. Hoewel Christelle zelf geen muzikant is, ademt haar gezin muziek; haar man Patrick Scholiers op Bastuba en dochters Eveline en Laura Scholiers, beiden op hoorn, zijn al jarenlang actief binnen de harmonie. Christelle heeft eerder als bestuurslid gediend en is vastbesloten om opnieuw haar volledige inzet te tonen. Met haar nauwkeurigheid en financiële expertise zal zij ervoor zorgen dat onze financiën in goede handen zijn.

Bestuurslid: Jonatan De Jonghe
Jonatan De Jonghe wordt verwelkomd als nieuw bestuurslid en zal de leiding nemen over de werkgroep Muziek. Jonatan is saxofonist en heeft van jongs af aan een sterke band met de harmonie opgebouwd. Zijn muzikale achtergrond en passie maken hem een waardevolle toevoeging aan ons bestuur.

Met hun diverse achtergronden en gedeelde passie voor muziek, brengen Eva, Christelle en Jonatan een schat aan ervaring en toewijding mee naar hun nieuwe rollen. We wensen hen veel succes in hun nieuwe functies en kijken uit naar een succesvolle samenwerking.
Zij vervoegen onze andere bestuursleden: Eveline Scholiers, Stefaan De Jonghe, Thomas De Sutter, Françoise Sauw, Martin Van de Moortele.

Maar we nemen jammer genoeg afscheid van Christiaan Van herzeele.
Na een indrukwekkende periode van 40 jaar als toegewijd bestuurslid en bijna 20 jaar als voorzitter, heeft Christiaan aangekondigd zijn functie bij de harmonie neer te leggen.
Zijn afscheid markeert het einde van een era vol toewijding en praktische betrokkenheid.

Christiaan trad 40 jaar geleden toe tot de harmonie en klom al snel op tot een prominente rol binnen de groep. Zijn passie voor muziek en zijn onwrikbare inzet hebben een blijvende impact gehad op de vereniging.

Met name het zomerfeest, vroeger bekend als Vlaamse Kermis, lag Christiaan nauw aan het hart. Jaar in, jaar uit zette hij zich met volle overgave in om dit evenement tot een groot succes te maken. Hij was een voorzitter die vooral een doener was, iemand die niet terugdeinsde om de handen uit de mouwen te steken en het voortouw te nemen bij elke gelegenheid.

Hoewel Christiaan een grote leegte achterlaat, wensen wij hem alle succes en geluk in zijn toekomstige ondernemingen. Zijn bijdrage aan onze harmonie zal gekoesterd worden.

Geschreven op

Benoeming van Drie Nieuwe Bestuursleden.