Mario Verstichel excelleert in Hoornexamen

Op 3 juni vond aan de Kunstacademie van Izegem of in het kort Art'Iz het langverwachte hoornexamen van Mario Verstichel plaats. Onder begeleiding van zijn toegewijde leerkracht, Johan Van Neste, bracht Mario een prachtige uitvoering van twee indrukwekkende stukken: Cyrano de Bergerac van Herberigs en Concerto nr. 1 in D Majeur, eerste deel: Allegro van Joseph Haydn.

Zijn optreden werd beoordeeld door drie vakbekwame juryleden, die zijn prestaties bekroonden met een schitterende score van 95% - grootste onderscheiding en de gelukwensen van de examencommissie.

Cyrano de Bergerac: Een Uitdaging voor de Hoorn

Het stuk Cyrano de Bergerac is een uitstekende keuze voor de hoorn vanwege zijn rijke melodieën en emotionele diepgang. De muziek, geïnspireerd door het beroemde verhaal van de flamboyante dichter en zwaardvechter, biedt een breed scala aan expressieve mogelijkheden. Mario wist de complexe nuances en de dramatische flair van het stuk meesterlijk over te brengen, wat getuigt van zijn technische vaardigheid en artistieke gevoeligheid.

Haydn's concerto nr. 1 in D Majeur, deel 1 Allegro: Een Klassiek Meesterwerk

Daarnaast bracht Mario ook een magnifieke uitvoering van Haydn's Hoornconcert nr. 1 in D majeur, deel 1 Allegro. Dit concert staat bekend om zijn levendige en opgewekte karakter. Het eerste deel, Allegro, is een toonbeeld van virtuositeit en muzikale helderheid, wat het een favoriet maakt onder hoornspelers. Mario’s vertolking liet zien dat hij de technische uitdagingen en de expressieve nuances van dit stuk perfect wist te beheersen. Zijn spel straalde zowel precisie als passie uit, wat de juryleden diep wist te imponeren.

Een Verdiend Resultaat

De jury was unaniem in hun lof voor Mario’s optreden. Met een uitzonderlijke score van 95% toonden zij hun waardering voor zijn toewijding en talent. De felicitaties van de jury waren hartverwarmend en verdiend. Dankzij zijn indrukwekkende prestaties is Mario uitgenodigd om zijn talenten te tonen op het prestigieuze laureatenconcert.

We zijn bijzonder trots op zijn prestaties, een welgemeende proficiat!

Geschreven op

Mario Verstichel excelleert in Hoornexamen