Helden & Schelmen

Wat een hoornconcerto, wat een meesterwerk.

NAZ24_Concert_website_startpage.jpg

Op een warme lenteavond, vrijdag 3 mei, kwamen muziekliefhebbers samen in het hart van Deinze. De opkomst was veelbelovend, een veelkleurige menigte van liefhebbers, verlangend naar de harmonieën die de avond zouden vullen.

Met een crescendo van anticipatie vlogen we er meteen in met het prachtige muziekstuk "Il Barbiere di Siviglia", dat als een zachte lentebries door de zaal streek en onze harten vulde met vreugde. Het was slechts het begin van een avond vol muzikale ontdekkingen.

Een hoogtepunt van de avond was ongetwijfeld het meesterlijke werk "Cyrano de Bergerac", voortreffelijk vertolkt door niemand minder dan Reindert Geirnaert. Zijn virtuoze spel bracht de woorden van de legendarische neus met verve tot leven, terwijl het arrangement van Jos Verjans ons orkest in een magisch samenspel verenigde.

Na dit adembenemende vertoon werd het eerste deel van de avond afgesloten met een opzwepende uitvoering van "The Mask of Zorro", waarbij de melodieën als dansende zwaarden door de zaal sneden en ons meevoerden naar verre avonturen.

Het tweede deel opende met de klassieke klanken van "Robin Hood: Prince of Thieves", waarbij elke noot als een pijl recht in het hart van het publiek vloog. Maar het hoogtepunt van dit deel was ongetwijfeld het meesterwerk "Fight for Liberty" van Mario Bürki, dat ons als een symfonie van vrijheid en moed omarmde en ons meesleepte naar onbekende horizonten.

De avond bereikte zijn climax met de epische klanken van "Batman" en het onverschrokken thema van "Mission Impossible", die ons allen in de ban van de muziek hielden tot de laatste noot.

Het was een avond vol muzikale hoogtepunten, waarin elke noot een verhaal vertelde en elke melodie een emotie opriep. Het concert zal nog lang nazinderen in onze herinneringen als een ode aan de kracht en schoonheid van de muziek.

Bedankt aan het publiek om samen met het orkest en de dirigent te genieten van deze geweldige avond.